Alex Massie

Department of Correction

Text settings
Comments

Ah, it's that time of year again! Yup, the splendid blog Regret the Error rounds up the most entertaining newspaper corrections of the year. Some of my favourites:

The Daily Mail was among the newspapers to report that David Gest contracted herpes from Liza Minnelli on their wedding night. Not so!

In articles published on 23 and 26 May 2008, we gave the impression that Mr Gest had contracted a sexually transmitted infection and alleged that he had Liza Minnelli’s dog killed without her knowledge.

This was wrong. David Gest has never had a sexually transmitted infection and did not have Ms Minnelli’s dog killed.

We apologise to Mr Gest for any embarrassment caused.

From the West Australian:

Deep depression: Our economics editor has officially gone from recession to depression. By mangling the names of two of history’s most highly decorated economists, John Maynard Keynes and Milton Friedman, we not only created an economy of truth but blamed poor Milton Keynes for having “crazy” ideas (We can all learn from Depression, Opinion, page 21, September 29). Milton Keynes is an English town famous not only for its grid system of roads and its herd of concrete cows but because in 1998 it was deemed so boring that even chartered accountants refused to move there. The “crazy” ideas comment was intended for John Maynard Keynes, who was voted one of Time Magazine’s most important people of the 20th century - and who was not boring.

The Guardian:

We said that, in the American TV drama 24, Jack Bauer, the counter-terrorism agent, resorted to electrocution to extract information. You cannot extract information from someone who has been electrocuted because they are dead (Questioning, the Jack Bauer way, page 1, April 19).

The Guardian (again):

Gabriel Garcia Marquez’s novel is One Hundred Years of Solitude, not One Hundred Years of Solicitude as we had it (Actor plans to film long-lost Garcia Marquez screenplay, page 20, July 15).

And, of course, the Daily Star:

OUR article last Tuesday headed “It’s Sven Giggle Eriksson” pictured Mr Eriksson in a hotel restaurant with a young lady.We wrongly assumed that the lady was an admirer and suggested that he was fondling her.In fact the lady was Lina, Mr Eriksson’s daughter, with whom he was having a normal fatherly embrace.

We apologise to Mr Eriksson and his daughter for the embarrassment and distress caused by the publication of the photographs and incorrect assumptions made about them.

Written byAlex Massie

Alex Massie is Scotland Editor of The Spectator. He also writes a column for The Times and is a regular contributor to the Scottish Daily Mail, The Scotsman and other publications.

Comments
Topics in this articleSocietynewspapers